.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آغاز سال تحصیلی با حضور 476 هزار دانش آموز مازني

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در جمع خبرنگاران مازندراني با بیان اینکه اول مهر مصادف با روز جمعه می باشد گفت: برنامه پیاده‌روی بزرگ خانوادگی آموزش و پرورش به همراه معلمان ، دانش آموزان و اولیاء آنان تحت عنوان از مدرسه تا مصلي انجام ميگردد .

به گزارش ایلنا،محمد علی امیری مديركل آموزش وپرورش مازندران ازحضور 476 هزار دانش آموز مازندراني در4250 مدرسه در سراسر استان خبرداد وافزود:از اين مقدار41 هزار دانش آموز در پايه اول مشغول به تحصيل میباشند.

امیری گفت : بیش از 90 درصد از مدارس استان در سال تحصیلی جدید یک نوبته هستند و در شیفت دوم مدارس برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و قرآنی انجام می‌گردد.

وي از حضور 7 هزار ایثارگر در بین فرهنگیان مازندران خبرداد وتصريح نمود: 7 هزار ایثارگردر بين فرهنگيان مازندراني مشغول به فعالیت هستند که از این میزان 3 هزار نفر آزاده و جانباز نيزحضوردارند.

مدیرکل آموزش وپرورش مازندران گفت: در سال تحصیلی جدید طرح "گل آرایی مدارس" با گلدان در همه دوره های تحصیلی به صورت داوطلبانه با اهدا حداقل یک گلدان با گل طبیعی توسط دانش آموزان به مدرسه محل تحصیل خود و با درج نام خود روی گلدان فضای مدرسه را با گل عطر افشانی کنند.

دبیر شورای آموزش و÷رورش مازندران افزایش نشاط در محیط تحصیلی ، روحیه همکاری توجه به محیط زیست را از اهداف این طرح برشمرد و افزود: دانش آموزان همزمان با سال تحصیلی جدید با در دست داشتن گلدان های گل وارد مدرسه می شوند تا سال تحصیلی خود را با شادی آغاز کنند.

امیری با بیان اینکه فضای شاداب و دوست داشتنی تاثیر زیادی در شکوفایی استعدادها ، خلاقیت ، پیشرفت تحصیلی ، کارایی ، پویایی و زنده دلی ، روحیه دانش آموزان و معلمان دارد تصریح کرد: تجربه نشان داده است که هر جا اولیاء و دانش آموزان با آگاهی و مشارکت فکری ، فرهنگی و مادی خود در مدرسه مشارکت کرده اند روند پیشرفت تحصیلی و فعالیت مدارس از جایگاه بهتر و مطلوب تری برخوردار شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بهبود روند یاددهی و یادگیری دانش آموزان و تقویت روحیه معلمان با ایجاد محیطی زیبا و سرسبز، تقویت روحیه مسئولیت پذیری در دانش آموزان ، تقویت روحیه مشارکت پذیری دانش آموزان در ایجاد محیطی با نشاط ، مانوس شدن دانش آموزان با گل و حفظ روحیه لطیف و ظریف دانش آموزان ، آشنایی دانش آموزان با اسامی گل و نحوه نگه داشت آنها و نهادینه کردن فرهنگ احترام به محیط زیست و منابع طبیعی از دیگر اهداف این طرح می باشد.

محمد علی امیری در قسمت ديگري ازسخنان خود به حضور دانش آموزان درغا لب كاروان هاي راهيان نور اشاره كرد وياد آور شد:امسال 43 هزار دانش آموز پایه دوم دبیرستان دختر و پسر در کاروان راهیان نور دروس عملی آمادگی دفاعی را آموزش خواهند دید.

وي با اشاره به رشد 45 درصدی هدایت تحصیلی دانش آموزان به شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش گفت:آموزش وپرورش مازندران در بحث هدایت تحصیلی توفیقات بسیار خوبی بدست آورده و به سمتی می رویم که بتوانیم براساس برنامه پنجم توسعه دانش آموزان را در شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش تا مرز 45 درصد هدایت نماییم تا برمبنای چشم انداز فارغ التحصیلان آموزش وپرورش همزمان با گرفتن دیپلم مهارتی را داشته تا با ورود به جامعه وانتخاب شغل با مشکلی روبرو نباشند.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران ازاجرای طرح آموزش ژیمناستیک و طناب زنی برای دانش آموزان دوم و چهارم ابتدایی در سال تحصیلی 91-90 در مدارس استان خبر داد وافزود:دانش آموزان سال سوم ابتدايي همچون سال گذشته به فراگيري شنا خواهند پرداخت.

وي تعداددانش آموزان سوم ابتدايي را40هزار نفروتعداد دانش آموزان چهارم ابتدايي را 81هزارنفررا در استان اعلام نمود.

امیری تصریح نموددرسال تحصیلی جدید کلیه مدارس ابتدایی روزهای پنجشنبه تعطیل می باشند ومدارس راهنمایی نیز بر اساس تشخیص مدیر مدرسه می توانند پنجشنبه ها را تعطیل کنند.
امیری با اشاره به اینکه امسال 20درصد از مدارس استان به سمت هوشمند سازی پیش می روند گفت: قرن21 به سمتی می رود که اکثر مشاغل به دانش و مهارت های رایانه ای نیاز خواهند داشت. ورود به این عرصه به نوع جدیدی از آموزش نیاز دارد که با آموزش سنتی کنونی به خصوص آنچه هم اکنون در مدارس کشور ما در جریان است همخوانی ندارد که برهمین اساس به تاسیس مدارس الکترونیکی یا مدارس هوشمند روی آورده شده است.

دبیر شورای آموزش وپرورش مازندران از احداث 44پروژه جدید درسالجاری خبرداد وافزود: در سال تحصیلی 90-91 4 میلیارد تومان سرانه به حساب مدارس واریز گردیده است وهیچ مدرسه ای حق نداردبرای ثبت نام مبلغی اخذ نماید.

اميري بابيان اينكه در سال تحصيلي جديد 58 هنرستان جديد در سطح استان مازندران تاسيس شده است گفت:بیش از7هزاردانش آموزان با مشاوره که انجام یافته به هنرستا نها هدایت شده اند.

مدیرکل آموزش وپرورش مازندران در پایان با ابرازاینکه بیش از 7هزاردرمدارس غیردولتی مشغول بکارمیباشند گفت از این تعداد بیش از 30درصد نیروهای بازنشسته میبا شند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.114 seconds.